Kesytä varastokaaos – hyllytyspalvelu pitää oikeat komponentit käden ulottuvilla

Kun asiakkaamme toivovat jouhevammin sujuvaa arkea, meillä on ratkaisu. Hyllytyspalvelussa huolehdimme siitä, että asiakkaan omassa varastossa on aina hänelle oikeanlaisia hydrauliikka- ja pneumatiikkakomponentteja käden ulottuvilla. Rauman toimipisteellämme hyllytyspalvelua tehdään useammalle asiakkaalle, ja uusiakin tulokkaita mahtuu vielä mukaan.

Hyllytyspalvelussa olemme kumppani, joka pitää tinkimättömästi huolta siitä, että asiakkaan varaston tilanne on aina tiptop. Tarjoamassamme suorassa hyllytyspalvelussa on kaksi timantinkovaa etua verrattuna esimerkiksi varastoautomaatioon: kokonsa ja mallinsa puolesta haastavat komponentit on helpompi toimittaa, ja kuviossa on aina mukana ammattitaitoinen henkilö, joka keskustelee hankinnoista päättävien tahojen kanssa.

Me huolehdimme siitä, että varastosta löytyy oikeanlaisia komponentteja ja hoidamme tarvekartoitusta. Tarvittaessa annamme suosituksia uusista tuotteista, jotka sopivat asiakkaan hydrauliikkajärjestelmään. Oikea varaosakomponentti on järjestelmälle elintärkeä.

Optimoitu varasto on tuotannon lyömätön taustavoima

Hyllytyspalvelussa ensimmäinen askel on aina tarve. Jos asiakasyrityksen väki turhautuu jatkuvasti siihen, että varaston tilanne on sikin sokin, erinäiset komponentit ovat aina loppu eikä vastuu varaston tilanteesta kuulu oikein kenellekään, on toiminnassa selvästi hyllytyspalvelun mentävä aukko.

Sekava tai puutteellinen varasto voi kostautua varsinkin silloin, kun järjestelmässä oleva osa menee yllättäen rikki: kun uutta kriittistä hydraulikomponenttia ei ole heti saatavilla, tästä seuraa ennakoimaton tuotantokatkos, joka on kallis.

Meillä Tehohydrolla hyllytyspalvelujen aloittamiseen kuuluu usein kolme tapaamista. Näiden pohjalta syntyy lista, joka istuu asiakkaan arkeen ja liiketoimintaan, ja varastossa on aina juuri oikeita komponentteja. Kartoitamme varaston nykytilanteen, teemme ehdotukset korvaavista ja täydentävistä tuotteista sekä selvitämme asiakkaan hydraulijärjestelmän kannalta kriittisten komponenttien varastointimäärän. Koska ennakointi on valttia, voimme sopia myös varmuusvarastoinnista, jolloin pidämme asiakkaalle kriittisimpien komponenttien back up -varastoa omissa tiloissamme.

Toisinaan varastoon voi herkästi jäädä myös vanhentuvia komponentteja. Hydrauliikassa vanhenevia komponentteja ovat esimerkiksi tiivisteet ja venttiilit: tiivisteet haperoituvat käyttökelvottomiksi ja venttiilit jumiutuvat. Siksi hyllytyspalveluissa on tärkeää, että asiakkaalle saadaan optimoitua juuri sellainen määrä komponentteja, että tavara kiertää eikä jää hyllyyn vanhentumaan.

Varastointipalvelu on monella tapaa kannattava satsaus. Jos asiakkaalla ei ole tarvittavaa komponenttia omassa hyllyssään, menee sellaisen hankkimiseen paitsi aikaa, myös rahaa: työntekijät lähetetään etsimään oikeaa komponenttia, ja matkaan kuluu rahaa ja aikaa. Mikäli tilanne on kriittinen, on tuotanto voitu joutua keskeyttämään ostosreissun ajaksi. Kun yrityksen käytössä on varastointipalvelu, on komponentti kätevästi omissa tiloissa, sen vaihto käy nopeasti ja eikä kustannuksissa tule yllätyksiä.

Pidämme siitä, että voimme keskustella asioista avoimesti asiakkaidemme kanssa, ja siksi myös hyllytyspalvelussa istumme mieluusti saman pöydän ääreen. Meille kumppanuusajattelu on tärkeää, ja siitä voi lukea lisää vanhemmasta uutisestamme. Hyllytyspalvelussa meiltä mukaan tulee henkilö, joka toimii linkkinä asiakasyrityksen työntekijöiden ja hankinnoista päättävän tahon kanssa, kuunnellen tarpeita ja toiveita sekä neuvottelemalla hankinnoista. Esimerkiksi yrityksen kunnossapidolla on usein paras tietämys siitä, millaisia tarpeita järjestelmiin liittyy, ja siksi myös heitä on tärkeä kuulla tuotevalinnoissa.

Hyväksytyn varastolistauksen pohjalta täytämme asiakkaan varastoa. Hydrauliikassa ja pneumatiikassa komponentit voivat vaatia tilaa, joten varastolle on kartoitettava asianmukaiset tilat sen mukaan, millaisia tuotteita he hyllyynsä haluavat: esimerkiksi lajitelma tiivisteitä vaatii aivan erilaisen tilan kuin kymmeniä kiloja painava hydraulipumppu.

Lisää mielenrauhaa arkeen

Hyllytyspalvelu sujahtaa parhaimmillaan osaksi asiakkaan arkea, ja asiakas voi keskittyä olennaiseen sen sijaan, että hän käyttäisi aikaa ja energiaa varastosta huolehtimiseen. Piipahdamme paikalla säännöllisesti tarkistamassa varaston tilanteen ja tekemässä tarpeen tullen muutoksia tilauksiin. Lisäksi asiakkaan määrittelemät työntekijät voivat olla meihin yhteydessä aina, kun varastoinnin osalta kaivataan neuvoa tai täydennystä.

Jos pohdit ratkaisua oman yrityksesi hydrauliikka- ja pneumatiikkajärjestelmien varastohaasteisiin, pirauttele meille! Pistetään yhdessä yrityksesi varasto ojennukseen.

Rami Simula

Aluemyyntipäällikkö, tekninen myynti ja asennustöiden vastaanotto
Tehohydro Rauma
050 413 0849
rami.simula@tehohydro.fi